Nupokur: dag 20/32 - update

Nupokur: dag 21/32 – svar på spørgsmål

Efter jeg har delt jeg er på nupokur har jeg fået et par spørgsmål til, hvilket varianter jeg drikker, hvornår jeg drikker dem og hvad min plan er. Som jeg skrev i mit første indlæg, så er det et kickstart til min sunde livsstil, og et vægttabsboost. Jeg har ikke lagt en fast plan på hvor længe jeg i alt vil bruge nupo, da jeg ikke vidste hvilke resultater jeg kunne forvente. Mit første mål er at bruge nupo i en måned (33 dage i alt) og derefter vurdere, om jeg skal tage en måned mere. Som det ser ud nu har jeg tabt 5 kg på 3 uger, og nu må vi se, hvor meget det ender på når min måned er gået. Jeg kan allerede nu sige, at jeg tænker at tage en måned mere, men denne gang med ét ugentlig cheat meal. Jeg synes det går overraskende nemt med nupo, men som jeg skrev i mit seneste indlæg, så bliver jeg ret presset efter 14 dage ca., og jeg vil hellere holde kuren og indføre et måltid om ugen, end at køre helt død i det fordi det bliver ulideligt efter 14 dage.

Men mit første mål er den måned jeg er igang med, og den er der 11 dage tilbage af, inklusiv i dag. Så det føles helt overskueligt, særligt når jeg ved jeg skal have gyros efter første måned 😉 Jeg håber rigtig meget på jeg når at tabe de første 7 kg den første måned. Jeg skriver lige et par af de spørgsmål jeg har fået her og svarer på dem. I må endelig skrive, hvis der er mere I vil vide. Mange af de almindelige spørgsmål man får har jeg også besvaret i dette indlæg.

Hvordan ser en dag på nupo ud for dig? 
Kl. 08.00 en shake eller oatmeal
Kl. 12.00 shake
Kl. 14.30 shake
Kl. 16.00 shake
Kl. 17.30 shake
Kl. 19.00 suppe eller shake
Nogle dage (nogle af de dage jeg træner) spiser jeg nogle gulerødder/broccoli eller andet grønt, som giver mig lidt at tygge på.

Træning: 
Jeg træner 5-6 gange om ugen. Det er en slags crossfit træning, det er dét der kommer det nærmest. Derudover går jeg minimum 6 km om dagen, hver dag.

Hvad med dit arbejde? Spiser du ikke frokost med dine kollegaer? 
Uh ja, dét var en svær en. For vi har nemlig frokostordning på mit arbejde, hver dag er der brød, salater, pålæg og dagens varme ret. Jeg besluttede mig (selvfølgelig) for at melde mig ud af frokostordningen mens jeg er igang med nupo, men fordi jeg gerne vil være med i det sociale element af frokosten går jeg med ned og sidder med de andre. Hver dag. Og ja, så sidder de og spiser og jeg drikker min shake bagefter. Der er dage, hvor det uden tvivl er en udfordring, hele kantinen dufter og alle sidder og spiser lækker mad. Men jeg tager et par store glas vand og husker mig selv på, at det er en investering på den lange bane, og at dette kun er midlertidigt. Jeg vil hellere være sammen med mine kollegaer når vi har pause og overleve ikke at måtte spise, end jeg vil sidde alene i uge – eller månedsvis mens jeg er på kur.

Har du nogle fysiske bivirkninger ved nupo? 
De første 2-3 dage døjede jeg med hovedpine. Men da min krop var ovre de dage har jeg på intet tidspunkt haft smerter, kvalme eller andet. Det eneste jeg sådan har ‘døjet’/døjer med er sult lige inden sengetid. Egentlig er det nok mere været cravings efter salt, fed mad end det er reel sult. Men det er også det eneste. Jeg sørger for at drikke minimum 3 liter vand om dagen ved siden af nupo, så en bivirkning er nok også, at man tisser. Rigtig meget!

Hvilke varianter drikker du? 
Jeg er meget kræsen når det kommer til nupo. Jeg har prøvet alle varianter, og jeg køber kun chokoladen som shake. Derudover er jeg ret vild med deres oatmeal, som jeg både kan bruge om morgenen, men også om aftenen, fordi jeg synes den smager virkelig godt. Det er en grød, men den hører også ind under deres VLCD kur. Af suppe kan jeg godt lide ‘spicy thai chicken’ suppen, som jeg også bruger om aftenen. Der er flere af deres varianter jeg sagtens kunne indtage (både cafe latte, grøntsagssuppen og mango/vanilje) men jeg ved hvad jeg bedst kan lide og kan holde ud i længden. Så derfor gør jeg det der fungerer. I kan se alle nupovarianterne her.

Hvorfor spiser du ikke bare sundt
Det er også planen, at min livsstil skal være overvejende sund. Men jeg har brug for et boost både fysisk og mentalt, jeg ved hvordan min hjerne fungerer, og projekter der strækker sig over for lang tid, dem kører jeg død i. Et boost i starten motiverer mig til at lave den nødvendige ændring fremadrettet.. og HOLDE den. Så planen er bestemt at spise sundt, men lige nu, der har jeg brug for en kickstart. Det her er en længere rejse jeg er på, mine måneder på nupo er kun begyndelsen, dét er jeg helt klar over.

 

I kan læse mine resultater i dette indlæg

 

 

2 kommentarer

  • Natalie

    Hej. Jeg ved ikke om min besked blev slettet men jeg havde et spørgsmål omkring hele det med kur.
    Jeg kunne godt tænke mig at vide om du havde gjort nogle overvejelser i forhold til det at gå på kur? Hvad føler du behovet for det er? Jeg har selvfølgelig aldrig set dig i virkeligheden men har fulgt dig i rigtig lang tid og synes altid du har det forholdsvis normaltvægtig/tynd. Og at du skriver du gerrne vil nå 7 kg på en måned synes jeg lyder ret vildt 🙂 føler du selv du har brug for at tabe dig? Held og lykke med vægttabet.
    Hilsen
    Natalie

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • MI CONFESIÓN

      Hej. Jeg har ikke set en tidligere besked, så det ved jeg ikke hvad der er sket med den
      Ja jeg har gjort mig mange overvejelser. Behovet for mig er jo i bund og grund at jeg ikke er tilfreds med min krop og har behov for at tabe mig. Jeg viser sjældent billeder af mig selv, så det er svært at vurdere nu, og så er jeg god til vinklerne når jeg endelig gør. I følge mit BMI burde jeg også tabe mig, jeg er bestemt ikke undervægtig, og ligger også over normalen 🙂
      Tak for det 🙂

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Nupokur: dag 20/32 - update