Instagram # 18

Gorges du Verdon

photo IMG_9214.jpg photo IMG_9200.jpg photo IMG_9216.jpg photo IMG_9271.jpg photo IMG_9273.jpg photo IMG_9282.jpg

På trods af solbrilleuheldet (læs indlægget under) så har vi haft to helt fantastiske dage. Jeg er egentlig ret ked af folk ikke kan læse selvironien, overdrivelsen og ‘glimtet i øjet’ i indlægget om solbrillerne og jeg har altså slettet de grimmeste kommentarer. Men når det så er sagt så vil jeg lige fortælle jer om dette helt fantastiske sted – Gorges du Verdon som er europas største bjergkløft. Mandag tog vi bilen for at køre på road trip. Vi kørte i bjergerne højt oppe hele formiddagen og stoppede så ved et smukt sted ved en flod for at holde en picnic. Vi havde købt tabouleh, tatziki, flûtes og iskolde drikke som vi havde med i vores køletaske. Og så sad vi ellers i solen og nød vores frokost. Efter det kørte vi videre mod hotellet vi skulle overnatte på og så kan jeg ellers love jer for uvejret ramte. Det lynede, tordnede, haglede og regnede. Men vi sad i bilen og hørte høj musik og det gjorde ikke så meget. Dog var vi lidt bange for det ikke ville stoppe til dagen efter, i dag, hvor vi netop skulle bruge dagen ved Gorges du Verdon. Vi havde en hyggelig aften i byen hvor vores hotel lå (Moustiers sante Marie) spiste god aftensmad (og så fik vi crêpe!) og nød solnedgangen over bjergene. I dag stod vi tidligt op og kørte mod Gorges du Verdon som virkelig er det smukkeste sted jeg har været. Vi lejede en vandcykel og så sejlede vi ellers ned af det smukkeste turkis-grøn-blå vand jeg nogensinde har set omgivet af smukke høje bjerge. Vi stoppede ved et bjerg hvor Flo hoppede fra en klippe 6 meter oppe, jeg sad troligt i cyklen og ventede og så dyppede vi os i vandet som er isnende koldt. Hvis I nogensinde skal til Frankrig så kan jeg anbefale jer at tage hertil. Vi havde cyklen i 2 timer (man kan også leje kano, kajak og både) og det var perfekt. Da vi kom tilbage lå vi på stranden ved det smukke blå vand en times tid og kørte derefter mod frokost. Vi har taget en masse billeder fra vores roadtrip på vores instagram (linesofiegyldholm) (fgatin) for vi fik set mange smukke og hyggelige steder.

Jeg kan anbefale man kommer tidligt. Vi var der omkring kl. 9.30 og der var vi de første til at leje vandcykel, da vi kom tilbage 2 timer efter var der lang kø og venteliste og en masse turister i vandet. Så kom tidligt!

photo Skaeligrmbillede2013-02-28kl095244.jpg

10 kommentarer

• Sofie

Hey det er altså helt iorden at have det mere end mega stramt over at have mistet noget man holder af! Og selvom du ikke havde været ironisk i dit solbrille indlæg ville det også være iorden!
    Jeg ser det kun som positivt at du har så meget kærlighed og glæde at du kan give så meget af det til et par solbriller 🙂 så må du jo være i overskud! 🙂

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Der har jeg også været! Det er simpelthen bare så smukt!

Hvordan holder i ferie i frankrig, er det kun hoteller og fløj i derned og har lejet en bil eller kørte i fra danmark? 🙂

• Holy fuck, hvor ser det bare vildt lækkert ud! Hvor er jeg misundelig!

• Wauw hvor ser der bare fantastisk ud!! :O

• Hold da fast, sikke et flot sted! Tror jeg skal overraske min kæreste med sådan en tur! Tak for ferietips, de er guld værd!

• Johanne Winther

Hvor ser det bare fantastisk smukt ud 😀
    Der MÅ jeg til engang !

Siden  ·  Svar på kommentar
  • Det ligner et sandt ferieparadis!

• Caroline

Det er en fornøjelse at følge med i jeres søde sommeroplevelser!

• Kirsten H

Hold da op hvor er der smukt 😉 Vi tager til syd Frankrig om 2 uger og kan se det ligger under 100 km fra hvor vi skal bo. Jeg tror vi er nødt til at nyde en dag i disse fantastiske omgivelser… Tusind tak for tippet og forsat god ferie 🙂

• Du er virkelig den eneste blogger, hvor jeg gider læse om dine private oplevelser, for du skriver så godt, og jeg synes virkelig historien om solbrillerne var sød, for kender det bare alt for godt! :))